ecotopianetwork

Reklamlar neyi satıyor ?


Liderlik ruhu, bir arabada artık.

Özgürlük, bir adet mobil telefon kartında saklı.

Aşk ve sevgi, bir adama ya da kadına değil; dondurulmuş yiyeceklere duyulan güçlü bir duygu.

Huzur ve güven, sigorta şirketlerinin hazırladığı poliçelerde gizli.

Hayatın tadı, kahverengi ve kolalı bir iksirin(?) şişesinde. Aynı şişe bize özlemini duyduğumuz mutlu ve neşeli aile sofralarını da vaat ediyor.

Kariyerle birlikte çocuk da yapmak isteyenler bir hijyenik ped yardımıyla ikisinin de altından kalkabilir.

Pek çok anne, yeni doğan bebeğinin günlük besin ihtiyacını anne sütüyle değil, mama firmalarının
tozlarıyla karşılaması gerektiğinin doğruluğuna inanmak üzere.

Her yaştan insanın başını döndürmek ve etki altına almak için doğru araba modeline sahip olmak yeterli.

Kesinlikle paylaşmamamız tavsiye edilen, isminden bile bencillik akan gofretler var.

Unutulmayan tadlar, anneannemizin yaptığı mis kokulu çöreklerde değil; o pamuk elli anneannelerin bile torunlarıyla paylaşmak istemedikleri ve bizim dondurma zannıyla aldığımız, plastik ambalajlı ‘’yenilebilir buzlu gıda’’ larda.

Güzellik, sadece genç olmakla mümkün ve yılların yüzümüzdeki hafızası olan çizgilerden kurtulmamız şart. Kozmetik kremler bize nerdeyse sonsuz gençliği vaat ediyor.

‘’Çünkü siz buna değersiniz’’ diyor bir saç boyası firması, utanmadan. Yani, ürün bizden daha kıymetli aslında. Ama bakalım biz ona layık mıyız?!

Seçkinliğimizi ve ayrıcalığımızı, isminin içinde hill, city, village, valley,country uzantılarından biri olan, sonradan oluşturulmuş ruhsuz semtlerdeki sitelerin birinden seçeceğimiz ev belirliyor.

Buket Gencer

December 12, 2009 - Posted by | anti-kapitalizm, sistem karsitligi, tuketim karsitligi

7 Comments »

  1. Çok tebrik ediyorum. Çok güzel yakalamışsın,hayran kaldım. Oldukça başarılı ne desem az =)

    Comment by İlker Altair | December 12, 2009 | Reply

  2. genel olarak beğendiğim bu yazıda, sadece
    ‘’Çünkü siz buna değersiniz’’ diyor bir saç boyası firması, utanmadan. Yani, ürün bizden daha kıymetli aslında. Ama bakalım biz ona layık mıyız?!
    kısmında bi anlam karmaşası olmuş sanki. Bana kalırsa ürüne değil ürünün yarattığı etkiye layık olmaktan bahsediliyor orada.

    Comment by turan Deliömeroğlu | May 29, 2010 | Reply

  3. Çok güzel ve anlamlı yazmışsınız. Tebrik ederim.

    Comment by Ahmet Barış | May 30, 2010 | Reply

  4. Kesinlikle muhteşem tespitler, elinize sağlık.

    Comment by Çağdaş Geniş | June 21, 2010 | Reply

  5. Kolaya bebek yaşta başlanması gerektiğini gösteren reklam da çok şey anlatıyor. Birkaç senedir yapılan labaratuvar çalışmalarında kola içen bebeklerin, içmeyenlere göre daha mutlu falan olduğundan bahsediliyor. Yalanı gördünüzmü? Bağımlı yapmaya bebek yaşta başlamak istemişler anlaşılan. Reklamlara hiç inanmamak lazım…

    Comment by Turan | May 23, 2012 | Reply

  6. You ought to take part in a contest for one of the most useful sites on the internet. I most certainly will recommend this blog!

    Comment by araba forum | October 4, 2012 | Reply

  7. May I simply say what a relief to uncover someone who really understands what they’re discussing over the internet. You certainly realize how to bring an issue to light and make it important. More and more people really need to look at this and understand this side of the story. I was surprised that you are not more popular because you most certainly have the gift.

    Comment by Evdekozmetik,kozmetik | January 14, 2013 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: